Ahad, November 30, 2008

pertemuan yang tak disangka

"aku memang dah rancang dengan SR sejak 2 mingggu lepas."

apa yang aku rancang? hehe.. 
rancangan nak pergi festival nasyid kebangsaan.
aku sebenarnya pernah pergi juga tahun lepas, tapi dengan faris syahmi.
kali ni dengan SR.
 
SR suruh aku rahsiakan nama dia.. ceewah, rahsia sangat ke?
ni gambar dia.
sebelah SR ni ayah dan mak aku.
nak tengok ke mak ayah aku? hmm..
jap tanya mak ayah dulu k.. hehe..

punye la khusyuk aku tgk majlis bermula.lampu lak gelap. 
aku toleh kiri. sapa duduk hujung ni.
ops, dia pandang aku. aku buat2 pandang atas.
dia cam tengok aku cam semacam? siapakah dia?
hehe, lelaki la.. aku renung gak dia. mata bertemu mata.
eh,aku kenal mamat ni. fadhlullah.
kawan matriks aku dulu..
budak UPSI. tak sangka aku jumpa dia kat sini.
aku tanya dia, banyak2 tempat kenapa duduk sini? hehe.
ntahla. kalau Allah nak pertemukan kita, kat mana2 pun boleh, kan?

pertemuan seterusnya.
yang ni antara bapak aku dengan anak muridnya.
ustaz isman (hijjaz). aku senyap jela.
dengar je perbualan diorang berdua.
ustaz tanya mana anak ayah aku. ayah aku tunjuk aku.
huh, segan aku. dia bagi nombor tepon dia.
syukur.
lepas abis semua ni, ayah aku ajak balik je. aku tak suka balik awal.
yela, bukan senang nak ambil gambar artis.
sian SR teman aku. maaf ye.
tapi aku memang gitu, kalo kat majlis best2 jangan mimpi la nak terus balik.
sebab tiap2 tahun aku balik lambat, masa tu jugakla aku jumpa artis2.
tapi aku bukan jenis gila artis. artis yang baik jela. hehe.

punyalah cari hafiz hamidun. huh..
hilang la dia. nampak lak muadz (artis hadis tu)
tapi dia sibuk bergambar atas pentas.
biarla. aku tak kenal dia sangat.
aku tengok kat hujung, sapala budak berserban baju putih.
eh, ni junior aku (masa sekolah)
sayang sangat kat budak ni. sejak masuk UIA.
susah nak jumpa dia dah.
nama dia Ahnaf. memang minat nasyid.
insyaallah tak lama lagi buat album la tu..
alamak, aku terlebih senyum la.
tapi yang pasti ahnaf tak dapat lawan jambang aku. ish3.
aku sian tegok SR. jomla balik.
waktu nak balik , SR nak gi tandas.
ada la budak ni, pelik aku.
dia gi salam aku. wah.. nak je aku cakap aku bukan artis.
tapi taknak dia malu, biar jela. aku jadi segan lak.

turun je eskelerator, belakang aku ialah nabil(far east)..
nak ambil gambar ke tak.
aku memang minat dia ni.
keperibadian dia amat baik. 
huh, rugilak aku kalau tak ambik gambar.. huhu
aku kuatkan semangat ambik gambar dengan dia.
dapat jugak. syukur. dia peramah, tanya aku cos apa kat mana dll.
tapi yang aku kesal, ish3, kenapa tak minta nombo hp?
artis nak ke bagi nombo dia??
apa yang pasti, semua ni ketentuan Allah. kita tak sangka semua ni boleh terjadi, tapi hakikatnya, inilah kuasa Allah.
begitu perihal jodoh, kalau Allah nak pertemukan kita dengan bakal isteri kita, sekejap je Allah boleh buat. 
jadi, janganlah nak kapel2.. nanti kesal tak berguna. 
alamak, salah masuk topik da...

papepun terima kasih SR

[picc, 29november08,11.30malam]

4 ulasan:

amalhijazz berkata...

salam ziarah, eh anhnaf tu jnior nta ke?? owh..hehehe..ajak le dia join pkpim..ana x satu studio ngn dia..

PalTel berkata...

ana ade gi gak smlm

reza | pulasari | istadit berkata...

salam

menarik kan prog tu
insyaAllah nanti kita pergi lagi ya

arrabe' berkata...

amalhijaz:
ooo.. yeke? enta pun ada grup nasyid ke?
subhanallah.
dia ada sertai dulu.
tapi tak aktif. insyaallah, ana cuba ajak lagi.

paltel:
yeke? sayang, boleh tegor kalau kenal. insyaallah kita kenal di lain masa.

reza:
hehe.. bila kita pergi sama??
hehe..