Khamis, November 27, 2008

sesat di kuala lumpur

"orang KL pun selalu sesat di KL"

perkataan di atas ni la yang buat aku risau.
ni kali kedua aku bawa motor pegi KL.
nak jimat duit, dan nak cepat sampai.
hala tuju: mid valey.

kali pertama aku pegi KL secara tak sengaja.
cadang nak pergi ktm serdang, termasuk highway.
syukur, sampai dekat KL sentral.
pastu masa nak balik, ternampak signboard mid valey.
singgah kejap dan balik ikut highway seremban.

kali kedua ni, aku memang konpem lalu ikut KL sentral.
tapi tak ingat jalan keluar. aduh..
cari exit. syukur jumpa, tapi aku pelik.
kenapa tak penah lalu sini?
aku termasuk jalan sambathan.
terus lagi eh, ni pehal ada pasar seni dan keretapi tanah melayu ni.
habis la, ni da masuk KL da ni.
aku risau, selamat ada teksi suruh aku u turn.
di trafik light, tanya lagi budak.
dia cakap jalan bangsar.
fuh, syukur aku jumpa. meskipun lewat tiba, tapi aku dapat lagi pengalaman di KL.

tapi, aku masih tak berani nak ke dalam KL lagi.

[26dis08, 10.30pagi, ukm-mid valey]

4 ulasan:

halim qittun berkata...

salam alaik..ana yg dok lahir kl n dok slangor 20 thn pun xbrani g sorag2..aritu sesat. malu tol..malu plus panik..bygle skolah 6 thun kt n9..rse lg brani klu seat kt n9..hehehe.jemput follow blog ana..

Unknown berkata...

hehe.. ana sampai kl sentral da cukup.
lepas tu naik lrt ke.. hehe

MeaBerry berkata...

wahahahha kat kl,aku hanye berani nek public transport aje le.... sian ko sesat ye.. len kali meh naik public trasport cam aku!!! hihih takde sesat. tapi sesak ade lah

Unknown berkata...

aku naik motor sebab aku tensen dengan public tanspot la mea.
sesak dan lambat je memanjang.
penat berdiri dan lain2.
baik guna motor, jimat jugak duit.
cuma takut sesat je..