Isnin, November 24, 2008

mikael = michael jackson

“siapa yang tak kenal dengan orang kulit hitam yang berkulit putih. MICHEAL JACKSON”

Benarkah dia islam? Umi cerita micheal Jackson peluk islam. Huh?
Sebelum ni (mngkin awal 2008) aku ada dengar ura2 micheal Jackson ni islam.
Tapi takde pengesahan yang sebenar.
Semalam baru aku tahu, tapi dari sumber mulut orang.
Dengar kata Michael dah menukar nama mikael (semepena nama malaikat)
Tak kira la benar atau tidak berita ni.
Sesungguhnya hidayah Allah tu amat kita harapkan.
Meskipun micheal Jackson boleh ditarafkan sebagai seseorang yang dah menemui jalan buntu (akibat pelbagai kes, liwat, saman, pembedahan, dsb)
Syukur, allah masih membuka jalan kepada hambaNYA.
Begitu juga dengan kita, adakah kita hanya nak menunggu hidayah allah, baru nak berubah?
Kita harus mencari hidayah allah. Jangan ditangguh2kan usaha membina iman.
Subhanallah, semoga mikael akan insaf dan bertaqwa kepada allah. Sekaligus, member gambaran kepada dunia, islam, is the way of life.
Islam penyelesai segala masalah. Tapi jangan pula lepas masalah selesai, kita nak kembali kesesatan.
Bertaqwalah pada Allah.
Sedangkan hati yang keras dan bengis umar alkhattab boleh dilembutkan dengan alunan Alquran, inikan kita.
Jadi, sentiasalah kita berdamping dengan alquran.

[baca blog izat tentang isu ni. Hmm.. syukur. 23nov2008. 1012 malam]

3 ulasan:

Syam Ahmed berkata...

abg michael jackson sblm nih dah lama islam kan??

arrabe' berkata...

yup.. aku pun ada dengar jugak.
tapi tak kaji lagi betul atau tidak..

arrabe' berkata...

yup.. baru terbaca dalam akhbar sinar.
nama abg dia jermaine jackson.
subhanallah.