Sabtu, November 15, 2008

kepala b*bi di depan rumah

"melampau !!! bagi betis nak peha"

aku terkejut besar melihat berita ni di masjid tanah melaka.
bagi aku ni suatu yang melampau ! dan tak boleh dimaafkan.
mana kan tidak, hanya kerana kita mahu tutup kandang babi di melaka
atas faktor kebersihan dan kandang haram, sehingga sanggup meletakkan kepala babi di depan rumah.
ini satu perkara yang memang menoreh hati umat islam yang benar2 mukmin.

ni semua terpapar dalam buletin utama.
seorang pihak berkuasa yang bertangungjawab dalam perihal tutup kandang.
sewaktu nak keluar pegi solat subuh, gelap la kan kat situ.
waktu nak buka pagar, ada benda tergantung di pagar. di belek2 rupanya kepala babi.
ini da macam ugutan. ish3, kalau tak kawal emosi ni, dah lama aku rasa aku bakar je..
tapi sebagai muslim yang mukmin.
kawallah kemarahan kita.
biarlah orang bagi babi/najis kepada kita, kita berlaku baik la pada mereka..
nabi pun pernah mengalami seperti ini. malah lebih teruk sehingga dibaling batu ke arah nabi.
nabi terus berakhlak mulia.
subhanaallah, sungguh teguh iman nabi, sungguh suci pekerti nabi..
marilah kita mencontohi nabi, moga hati kafir ini terpaut dengan budi pekerti muslim mukmin.

[muslim sahaja tidak cukup, mukmin iaitu muslim yang beriman kepada Allah itulah yang kita cari. jam 9malam, 14november2008]

3 ulasan:

arrabe' berkata...

bab artikel ni memang aku taknak letak gambar !!
sebab gambar B*bi memang menjijikkan.. takut anda semua lari dari blog aku.. hehe..
stay tuned...

kopiah_alrazi berkata...

Salam,

Arrabe, lawatlah blog ak :),

baru nak bermula...hehe

http://kopiahhensem.blogspot.com/

Syam Ahmed berkata...

melampau!! x hormat org langsung pelaku tuh!!