Jumaat, Disember 12, 2008

bulan purnama

"kerap kali aku perhatikan, betapa indahnya purnama"

setiap kali 14,15,16 setiap bulan islam.
aku tertarik dengan bulan.
cahayanya bersinar menerangi alam.
bersinar seperti matahari, cuma lebih romantik.
pernah satu ketika, aku di tempat gelap (hutan)
langit cerah dek bulan purnama.
subhanallah. indah sungguh.

kerap kali aku perhatikan, betapa indahnya purnama.
alangkah hebat ciptaan Mu ini.

[bulan yang sama, cuma masa yang berlainan untuk bersinar]

2 ulasan:

MeaBerry berkata...

haah lawa kan bulan. mlm kelmarin aku ngn family aku duk le luar umah tetiba nampak bulan trang mlm tu. mmg lawa... bulan mmg indah. especially bila bulan penuh!

p/s: haah gmbr kkk aku tu gmbr baru. die anta mms

Unknown berkata...

haah.. mungkin sebab tu ada peribahasa bagai pungguk rindukan bulan..
sebab lawa sangat..
tapi kalau kita gi bulan.. huh, tak lawa pun.
hehe.. tula kuasa Allah..
dont judge a book by it cover..