Khamis, April 09, 2009

najib razak bakal...

"terima kasih abdullah badawi atas sumbanganmu yang tidak ternilai"

sekali lagi aku tegaskan.
aku bukan bias politik.
artikel ku bukan memuji atau menghina mana2 politik.
bersihkan pemikiranmu.
cewah.. hehe..

aku menyokong mana yang benar.
aku menolak mana yang tidak benar.
aku senyap mana yang tidak pasti.

perihal najib memang hangat.
ramai yang menyokong, dan ramai yang benci.
aku hanya dengar puji dan keji.
sukar nak kenal beliau ni macam mana.
melainkan, aku tiap hari jumpa dia dengan mata bertemu mata.
baru aku kenal, najib razak ni siapa.

hakikatnya najib razak adalah perdana menteri baru.
sukar diramal apa akan berlaku pada malaysia menjelang 2020.
lagi2 dibawah pimpinan najib.
rahman - bapa kemerdekaan
razak - bapa pembangunan
hussein - bapa perpaduan
mahathir - bapa pemodenan
abdullah - bapa integriti
najib - bapa ??

kita tak tahu, tapi hanya Allah yang tahu.
dalam poll yang aku letak di side bar, hanya nak tengok apa harapan korang.
kita dah berkembang dan makin maju.
apakah yang patut najib pertahan dan perjuangkan?
-alam sekitar?
-ekonomi?
-ilmu?
-tentera?
jawapan anda??

jika najib razak terbaca artikel ini, harap anda jadi bapa yang terbaik.
contoh nabi muhammad, abu bakr, umar, uthman dan ali.
k?? 

[maaf aku taknak gelar anda dato' atau tun... sebab taknak bias. dan taknak kasta wujud antara kita. agar hubungan kita bertambah erat. ceewah..]

5 ulasan:

arrabe' berkata...

hmm... bagi aku.. berter najib jadi bapa alam sekitar.
sebab alam kita dah tercemar.. huhu

pulasari berkata...

salam...

apa ni bang...cewah2
hehe

an sokong kalau dia jadi Bapa Bumi Hijau...yup2 sokong. Dunia makin rosak dgn tgn2 kita...

hehe

babymiLosh berkata...

R - Rahman
A - Abdul razak
H - Husin oNn
M - MahatHir
A - Abdullah
N - NajiB

heee.. senang budak2 nak hengat nama PM2 kite yee...

LiYAnA sYAmiMy ♥ berkata...

Bapa Alam Sekitar? Bagus gak.. ;))

Ibnu AbRaawi berkata...

aku nak jadi Bapa Alam Sekitar
tunggulah dua puluh tahun nanti ye~