Ahad, April 19, 2009

beli buku apa??

"aku masih rushing..."

tak sempat nak tulis panjang.
tapi macam aku janji semalam, nak cerita pasal pesta buku.
memang pengalaman menarik.
sebab aku kena bawak keta gi kl.
aku rela hati setuju.
bawak jela.
sampai tol kajang. aku terstop lepas ambik tiket.
berapi aku. 
bape kali aku start. tak mau gerak.
memang merah padam aku.
bapak aku da kumat kamit.
umi pulak asyik tanya, kereta rosak ke..??
aku takut je orang belakang hon.
tapi syukur dia baik dan paham.
meskipun aku dah lesen penuh.
memang aku terus bad mood..

sesampai sana, kena solat asar dulu.
sebab hati aku tak tenang.
syukur, hati kembali ceria.
tak banyak nak cite.
sebab pesta buku kali ni kecik je.
dan ntah, macam malap.
dan penjual tak banyak sangat.
lagipun aku tak banyak masa.
2 jam je aku kat sana.
aku banyak gak beli buku
dalam 12 buku.
kebanyakan buku pasal tokoh islam.
dan juga buku harun yahya.
-buku micheal hart tentang 100 tokoh berpengaruh (hidayah)
-buku abdul latip talib: novel sultan fateh, salehudin ayubi, dan umar khatab (PTS)
-buku umar abd aziz (samara, hidayah)
-buku harun yahya (saba islamic)
-buku tumbuhan liar (utusan)
banyak lagi nak beli.. tapi duit habis.
duit belanja aku untuk bulan ni dan bulan depan habis.
kena jimat gile ni.
huhu..
aku akan baca buku ni lepas exam. 
mesti !!

[korang dah pergi??]

7 ulasan:

arrabe' berkata...

ada sesapa yang beli buku menarik??

ProfHussaini berkata...

Kamus Bahasa Arab Al-Farid (Terbitan Telaga Biru)

Mantap ni... hehe

Suhaila S. berkata...

hmm.. x berkesempatan lg nak pegi.. insyaAllah akan pergi jugak.. ada suggestion buku??

arrabe' berkata...

hehe profhussaini..
nanti tunjuk ana k..

kak suhaila.
suggestion??
tak dapat nak cadangkan la kak. tapi.... kawan2 saya ada cadangkan ..dalam pos bulan disember saya..
http://arrabe.blogspot.com/2008/12/aku-mencari-buku.html

apis (bukan nama sebenar) berkata...

huhuhu

aku memang teringin sangat nak pergi arrabe
tapi masalah kewangan dan kekangan masa membantutkan niat aku tu
tapi tak mengapa
tahun depan kalau ada masa dan ada duit, aku nak pergi

hohoho

p/s: banyak gile buku ko beli..12buah? hohoho..tu mau bajet rm200++ kan..~

Nur Hidayah Baharuddin berkata...

dayah dpt bli buku satu je...hihi...tajuknya yakjuj and makjuj...sejarah...huhu...tp isi nya agak menarik...best2..nthen byk bli cenderamata.keychain2 dr gerai ana muslim...uhuhuhu

arrabe' berkata...

wah.. terbitan mana?
seronok nya.
nanti dah baca share la.
nak tahu gak yakjuj makjuj ni keturunan apa dan dimana dia.