Khamis, April 09, 2009

aduhai..tertidor lagi

"penat ke arrabe'?? "

mesti ramai yang fikir aku penat, sampai terlelap dalam kelas.
semalam aku ada kelas tambahan biometri jam 8.30 malam.
aku tak dapat tahan mata aku.
aku dengar apa yang dibincang, tapi mata aku tak dapat angkat.
kepala aku pun berat.
memang otak aku ter shutdown.
aku buka juga, tapi tak boleh.
otak aku, otak aku, otak aku...

memang aku dapat rasa apa orang kata aku.
dahlah penuh kelas.
aku pulak duduk depan.
dr yosni pulak asyik datang ke arah aku.
tapi dia tak tegur aku.
entahla, aku memang dah berlawan.

nak kata penat, tak tahu.
aku tak rasa penat tu.
tapi mungkin sistem badan aku yang penat.
tapi aku tak penat.
otak penat berkerja agaknya.
aku memang tak leh kelas malam.
tapi aku takleh elak.
kebetulan malam tadi aku cirit.
tapi kalau aku ponteng, lagi rugi.
baik aku datang jugak.

mungkin sebab aku selalu ulang alik kerumah.
jarak 10km dari UKM.
pergi balik dalam 20km.
setiap kali balik umah pasti minimum 2 kali sehari.
kire 40km.
yeke? mungkinlah, sebab angin tiup aku.
asap kotor lagi.
takpela... kelas pun dah banyak habis.
tinggal exam je.
biarlah apa orang nak kata.
memang sistem tubuh aku lemah semalam.
mungkin juga syaitan goda.
segalanya mungkin.
maaf dr yosni (kalau dr baca blog saya)

[huhu.. sapa salin perbincangan soalan, nak pinjam?]

6 ulasan:

arrabe' berkata...

selalu tengok orang tidur dalam kelas..sekali aku pulak tido..

CAHAYA PETUNJUK berkata...

bangun!!!bangun!!!g amik wuduk la kalo dah xlarat sangat...hihi
dayah pun selalu gak tertido...jarang mata terbuka..hihi..terbuka pun kalo de depan komputer...nsib baik dayah nya subjek bkaitan dgn komputer..hihihi.tim

~~jaNnah!~~ berkata...

adeh~~
cam tersame lak
heh
tertdo jugak smlm
pdhal lg la btl2 dpn dr.yosni

MeaBerry berkata...

patut la aku panggil ko nak mintak stapler tp tak jawab pun .. ermm takpe2. sume orang ade bad time masing2

Ibnu AbRaawi berkata...

tips untuk tidak mengantuk dalam kuliah/dll
walaupun anda tidak tidur beberapa hari:

1. senantiasa ambil whudu'
2. sibukkan diri dengan benda-benda yg baik
3. amalkan bacaan ayat kursi (bkn sahaja elak sihir/PHD org dll)
4. petua org2 tua; ambil air liur, sapu di kelopak mata semasa mata berat (jgn lupa bc bismillah dn selawat byk2)
5. tak pun makan pil antitidur..hehehe (just joking)~

:)

arrabe' berkata...

syukran sahabat.
masa tu dah takmampu nak fikir..hehe