Selasa, Mei 12, 2009

bala di perak

"rasa nak kutuk keji2 je kat orang politik. tapi demi islam, aku sabar jela"

aku dah sering ulas pasal hal politik.
memang aku orang tengah dan tidak berpihak mana2.
lihat juga pos janganlah obses sangat

sekarang kes di perak.
nak aje aku maki hamun kat blog ni.
tapi islam tak suruh kita maki hamun.
kawal kemarahan.
dan bersabarlah.
aku akan kawal diri ni.

hmmm.. segala yang kutulis bukan dibaca oleh mereka.
malah pandangan orang lain pun tak dipeduli sangat.
aku sedar ini semua.
buang masa je nak tulis hal ni.
tapi aku tetap akan menulis tentang politik kotor ni.
mungkin tidak sebagai nasihat kepada mereka.
tetapi nasihat untuk kita semua, agar menolak mereka yang kotor!

melayu melayu gaduh.
aku tak kisah sangat hal melayu.
masalahnya islam dengan islam.
i don mind, islam pas atau islam sekular atau islam lib.
wateve is it, u r still muslim!
(hati masing2 lah yang menentukan korang muslim ke tak. Allah lebih mengetahui)
tak kisahlah mereka islam jenis apa.
tapi bersatulah.
asyik berbalah untuk merebut kuasa.
yang bertepuk tangan dan bersorak, nonmuslim.

bala ini berterusan selagi muslim tak bersatu.
sama lah macam di palestin.
selagi umat tak bersatu, israel lagi riang menembak dan bersorak.
sibuk mengumpul kekayaan.
membina istana gah, membina UAE dengan megah.
menjadi jutawan dan mashyur.
akhirnya muslim miskin dan lemah menderita.
bala di perak takkan berkesudahan.
dan lama2 biarlah lim kit siang yang jadi menteri besar.
tengok apa nak jadi lagi pas tu.
aku rasa diorang ni lebih bijak dari aku, sebab diorang dah tua.
bila2 je Allah boleh panggil.
takkan diorang tak rasa ini suatu tindakan yang merugikan mereka?
apatah lagi merugikan rakyat.
inilah bala di perak.
meskipun aku bukan orang perak, tapi sakit hati jugakla.
[bersabarlah... janganlah taksub dengan PARTI !!!!!!!!!!!!!!!!]

6 ulasan:

arrabe' berkata...

bila sorang ni menang.
sorang ni lagi dengki.
bila dia pulak menang.
yang terkalah ni balas balik.
macam roda.
tak berkesudahan.
akhirnya, semua mati penyek ngan roda!

pulasari berkata...

salam

tu la.btul cakap abg.orang2 islam kat msia ni, adeh berpecah...ikut sangat parti...sampai tu ada surau utk orang U*** dengan surau utk org P**.

tak tau la mcm mana.slagi barisan kpimpinan negara tak ambil langkah yg bjak...sampai tu la kita smua dipijak2 musuh Islam.

mahirah berkata...

btol2..cm bengong je politik kt m'sia..

sume cm gle kuasa...huuu

mior188 berkata...

salam

saye x setuju sgt la ngn penulisan saudara ni...yg sye nampak saudara hanya nampak secara general sahaje..iaitu 2 pihak berebut atau bergaduh utk menentukan siapa menteri besar yg sah...cuba saudara renungkan dgn lebih mendalam lagi tentang kes ni...1 pihak menegak kan benang yg basah,mengambil alih kerajaan perak dgn tidak profisonal dan tidak mengikut perlembagaan dan lagi 1 pihak menegak kan keadilan...sekarang pihak pakatan rakyat tidak dapat keadilan yg sewajar nya...kerana mahkamah di porak peranda kan oleh pihak ketiga...allah menyuruh kite berusaha...so kene la berusaha dan bersabar utk menegak kan keadilan...ade setengah pihak ckp melayu gado..cina kat belakang bersorok...sedang kan cina dan india menyokong bersama-sama pakatan rakyat utk menegakkan keadilan...so kite harus kan la bersabar dan tingkat kan usaha...iaitu doa moga2 sultan terbuka hati nya utk membubar kan dun...itu sahaja penenyelesaian nye.

Zahidah berkata...

emm..maaf..
ana pun mane yg benar ana akan sokong tak kire la di pihak PAS,UMNO atau mane2 je la..
tp if yang benar tuh ditindas adakah kite kene diam sahaja?
senang cite,dimanakah mufti,ahli2 agama?berdiam diri sahajakah atau ape?

arrabe' berkata...

saya dah tambah ulasan..
terima kasih
http://arrabe.blogspot.com/2009/06/penyudah-politik-kepartian.html