Sabtu, Mei 30, 2009

aku dan fungi

"fungi tu kulat"
hari rabu lepas, aku, bell, shida, nani dan ida bawa abg johari pegi tengok fungi.
fungi tu adalah kulat.
kulat tahu tak?
hehe.. kalau kita biar roti lama2, nanti akan tumbuh ada putih2 pada roti kan.
kadang2 sampai jadi hitam.
haa... itulah kulat.
cendawan yang kita mana tu pun fungi.
ala, buat2 paham la ye..
alkisahnya tak menarik sangat.
tapi yang menarik, gambar2 kulat ni.
memang cantik. subhanallah.
nak tengok??

[sekian..]

1 ulasan:

arrabe' berkata...

aku takminat sangat pasal kulat (fungi)
praktikal di taman paku pakis, tapi aku tak minat sangat paku pakis.
aku paling minat tumbuhan yang besar dan lawa. hehe.
papepun selagi ia menjalankan fotosintesis aku suka.
hmm... eh, haiwan pun aku suka.