Ahad, Januari 04, 2009

jom boikot lagi

"impak besar ke kalau boikot?"

ada kawan aku SMS semalam.
sejak kebelakangan ni ramai jugak yang mesej ttg keganasan di palestin.
agak sayu aku baca. dan ada juga SMS minta buat hajat dan doakan kesejahteraan umat Islam.
aku bersyukur kepada Allah, masih 
ramai muslim yang sedar penindasan muslim di palestin adalah perkara yang amat serius.

aku khuatir, mungkin ramai yang dah buat solat hajat dan berdoa.
tapi apakah mereka tahu mereka mampu menolong umat islam di sana?
meskipun kita jauh dari palestin, tapi ada suatu cara yang kita mampu umat islam di sana.
apa cara?
boikot!!

kalau kita lihat isu nabi muhammad dikarikaturkan, bagaimana kita berusaha 
bersungguh2 untuk memboikot produk belanda.
lihat betapa kecutnya perut manager2 syarikat belanda.
sehinggakan mereka pun mengutuk tindakan gilbert (betul ke nama dia?) tu.
apakah kita tak boleh lakukan perkara yang sama??
jom kita boikot lagi produk amerika dan israel.

ni senarai yang aku dapat. (yang lain, sila search internet)
  • kotex
  • danone
  • mcD
  • maggi
  • the sun
  • coca cola
  • nestle
  • starbuck
  • tommyhilfinger
  • kitkat
  • carrefour
  • garnier
  • disney
  • ambipur
  • johnson n johnson
  • kleenex
  • hugo boss
  • apatah lagi rokok !! 
jadi, jomla boikot.
[di rumah.. jam 8.45 pagi. ahad 4jan09]

1 ulasan:

arrabe' berkata...

mcD kfc, pizza dan lain nak boikot pun boikot lah !!
semua produk orang zalim kepada muslim.
makan nasi lagi besh.. hehe