Sabtu, Julai 02, 2011

end of day

aku tertarik dengan satu ceramah agama ni.
oppsss...
"ceramah? oooh, bosan gila."
pasti ada yang berperasaan sebegitu.
sebab apa ye bila dengar istilah 'ceramah' je, terus fikiran berkata "bosan!"
kalau lah anda alergi dengan istilah 'ceramah', kita tukar nama.
kita bagi nama perkongsian agama?
tapi ada kawan aku alergi dengan istilah 'agama'.
lagi dia alergi bila banding-banding agama.
kasihan2...
kita tukar nama kepada perkongsian islami. ok tak??
(kalau tak ok, ada cadangan lain tak?)

berbalik semula kepada perkongsian islami yang aku nak kongsi hari ini.
korang suka tak merajinkan diri pergi masjid lepas Maghrib dengar perkongsian islami?
kalau aku semasa sihat sebelum ni, kadangkala rajin juga pergi masjid.
terutama Masjid An-Nur, seksyen 2, Bangi.
(orang panggil surau An-Nur, tapi aku panggil Masjid sebab surau ini buat solat jumaat)
jadi Masjid An-Nur memang aktif buat perkongsian islami.
selalu rasa seronok datang Masjid ni.
dan sekarang, banyak masjid di Bangi, adakan pengisian islami setiap hari.
alhamdulillah.
(pengisian politik? memanglah kadang ada, tapi kita takyah lah dengar umpatan atau fitnah. tutup telinga)

aduhai, panjanglah pula, sebenarnya nak suruh kawan2 dengar ceramah kat bawah ni.
tapi sejam lebih, bersabarlah. aku pun bersabar dengar.
tapi percayalah best gila!
orang kata WAKE UP CALL.
kalau dengar ni, tak terbangun jugak dari mimpi, hmmm...
teruskan berdoa pada Allah, diberi petunjuk dan hidayah.
bagi sesiapa yang sangat2 nak dengar, tapi internet slow, sabar ye!
dan bagi sesiapa yang nak dengar tetapi sangat sibuk, kat bawah ni aku sertakan minit bagi topik yang dibincangkan.

sebagai pengenalan:
Sheikh Imran Hosein Malaysia (Extended) Lecture Tour -The Signs of the Last Day in the Modern World. Imran Nazar Hosein is a leading International Islamic Philosopher, Scholar and author, specialising in world politics, economy, eschatology , modern socio-economic/political issues and expert on international affairs. He is best-selling author of Jerusalem in the Qur'an.

senarai minit:
11:28 - sheikh shared about rob w/o infront us.
13:06 - about economic slave (lebih kurang~~)
14:30 - kiamat boleh berlaku bila2 masa.huhu.. sudden!
‎19:11 - there were sign on akhirul zaman.
20:23 - angels came and ask to prophet 5 question
20:53 - first sign.. go to KLCC
25:14 - 2nd sign - slave woman will give birth to her master
‎29:25 - who control money of the world, controls the world. paper money
31:36 - 10 big sign in random.
46:10 - women look like a man.. trousers and so on?
47:30 - perempuan yang seperti laki tu seolah menggambarkan bahawa perempuan akan berkerja seperti lelaki (ambil alih tugas)
51:25 - another sign women look naked.
52:45 - men wear like women. when man remove their beard.
54:30 - women longer in sajdah (sujud)~~
55:54 - next sign - the people have a sex in public. ~maybe not in Msia.. but it has been occur to london and paris.
56:45 - how can we survive in this modern.?
1:00:57 - suggest to create micro community which free from operation
‎1:08:00 - filem 2012
1:13:30 - ‎1 man to maintain 50 women?

silakan menonton:


1 ulasan:

Muhammad Ar-Rabi' berkata...

sahabatmu dalam Cbox cakap: perkongsian ilmu kena tukar jadi Sharing is Caring (SIC)

ok gak.. jom gi SIC.