Isnin, Jun 04, 2012

jemputan di usia 24

"tak termampu untuk hadir semua"

Usia 24 (mungkin bagi sesetengah orang), ramai kenalan kita yang akan berkahwin dan ada juga yang sudah berkahwin semasa usia ini. dengan adanya teknologi internet, laman sosial melalui Facebook makluman tentang majlis kesyukuran pernikahan dan kenduri perkahwinan akan sentiasa terpapar di Wall. 

Setakat berusia 24 tahun sejak daripada Oktober, agaknya mungkin sudah lebih 50 kawan-kawan aku yang sudah berkahwin. sayangnya aku tidak dapat hadir semua, "rasa geram pun ada". maafkan aku ye sahabat-sahabat sekalian, terasa diri ini terlalu sibuk dengan kerja akademik dan faktor kewangan. sehingga pada ketika ini, aku sedikit serabut dengan kerja makmal aku yang masih lambat hasilnya.

Yang pasti, tahniah buat antum semua kerana telah berjaya melengkapkan diri dengan ikatan yang halal. Juga, mencontohi sunnah Nabi Muhammad yang menggalakkan umatnya menyelamatkan diri daripada fitnah dan ancaman zina. Sememangnya, status bujang atau single, sangat mencabar dan sentiasa diganggu gugat oleh hasutan syaitan dan nafsu. Semoga antum doakan aku dan semoga kalian dapat menjadi suami atau isteri yang soleh dan solehah.

p/s: aku sekarang sedang baca buku Abdullah Nasih Ulwan tentang Pendidikan Anak-anak dalam Islam. buku pinjaman daripada perpustakaan. huhu...

Tiada ulasan: