Rabu, Februari 25, 2009

mimik mukanya berubah2

"kalaulah aku ada kamera masa kelas tadi, pasti akan ku tangkap mimik mukanya"

25/2:
"cerita dr F lagi.
nanti lah.. ngantuk.."

"meaberry minta sangat aku sambung cerita dr F."

harini aku sambung balik cerita dr F yang sangat menarik hati aku.
entahlah. apa yang menarik eh??
berbalik pada cerita mimik mukanya berubah2.
aku teringat minggu lepas 25hb feb, kuliah hari rabu kot jam 1 tengah hari.
alkisah yang dulu aku cakap,
dr F suka mendera kami.
ingat lagi ke??
kali ni giliran fitriah dan huda pulak.
kumpulan mereka kena bentang jurnal yang mereka baca.
almaklumlah, jurnal bukan macam majalah hiburan ataupun majalah i.
jurnal adalah satu majalah yang amat sukar difahami dan tak laris di pasaran masyarakat.
tapi.. amatlah pisang goreng di dunia saintis.
kami ni?? baru nak masuk ke dunia saintis.
kalau nak buat analogi:
"bayangkan kita di dalam cerita harry potter. (meskipun aku tak tengok penuh)
si harry dari dunia manusia nak masuk ke dunia sihir.
harry dan kengkawan tu kita lah. baru nak belajar sihir.
terbayang wajah pensyarah dalam cerita harry potter. siapa? hehe.."
sewaktu fit tengah bentang jurnal, terkekek2 dr F gelak..
fit dengan sabar meneruskan terjemahan jurnal yang dibuat.
wajah dr yang comel gelak dan kadang berubah2 muka, amat mengesiankan kami dengan fit.
yelah, fit yang kecik tu terus khusyuk sambung tafsirannya tu.
yela, apa yang fit terang apa yang dia dan kita faham.
lainlah dr yang dah biasa dengan jurnal.
kitorang pun turut gelak bila tengok dr gelak.
fit dengan selamba je teruskan tanpa peduli orang gelak.
kadang kesian kat fit.
lepas habis je pembentangan tu, dr terus cakap salah.
kalau aku, memang nak nangis la..
tapi fit terus tabah. tahniah fit.
apapepun, dr terangkan kami apa yang jurnal tu kaji.
setelah itu baru kami faham.
adakala, banyak pahit dalam kita berusaha menuntut ilmu.
tapi yang pahit ni, kelak akan menjadi manis jua kelak.
percayalah, meskipun kita penat buat asignment dan takde penghargaan pun daripada sesiapa, tapi hanya Allah yang akan membalas hasil usaha kita jika kita benar2 ikhlas. kan??

p/s: sama konsep dengan kerja dalam berpersatuan.
[kini aku kembali aktif menaip..]

7 ulasan:

Haf berkata...

ape ngumpat2 lecturer ni?
[padahal hobi diri sndri jugek,hue3...]

LiYAnA sYAmiMy ♥ berkata...

buat suspen jer

CAHAYA PETUNJUK berkata...

btul2...wat suspen je la abg robe' ni..hahahaha..ngumpat..xnk r baca..hahaha

~~jaNnah!~~ berkata...

hmm...die mmg pelik!~

arrabe' berkata...

huhu..
kena tangguh cerita.. sebab kena gi pahang minggu ni..

Shahrul Hafizi berkata...

betul tu robek
yg buruk xsemestinya pahit
yg cantik xsemestinya manis

bgus sahabati ko robek
tabah btul dia wlpn kna gelak dgn lec sndri

lec ko tu
ad pendekatan tsndri dlm mengajar

kalau mereka yg pendek akal
mst akn ckp lec tu mcm2 (-ve traits)
tp kalau mereka yg matang dn brfikiran jauh
tentu akn sedar niat sbnr lec tu~

arrabe' berkata...

hanya allah yang tahu hati budi kita kan?