Khamis, Mei 19, 2011

dalam mihrab cinta


sedap tajuk ini, dalam mihrab cinta.
aku tak faham apa itu mihrab, hanya pernah dengar mihrab.
oh ye, kalau tak salah ada mihrab dalam masjid.
jap, kita cek DBP.
ye. tepat, tempat imam bersembahyang atau bahagian masjid yang menganjur ke arah kiblat.

pasti ada yang sudah tahu, tajuk ini adalah tajuk filem Habiburrahman El-Shirazy.
yang terkenal dengan novel Ayat-Ayat Cinta dan Ketika Cinta Bertasbih.
aku hanya beli novel Ayat-Ayat Cinta dan itulah kali pertama aku baca novel islami.
sangat baik pengisiannya.
dan filem Ketika Cinta Bertasbih (KCB) pun aku tengok melalui Youtube.
sangat cantik pengisian, dan membuat aku tak sabar nak beli novel KCB.

Dalam Mihrab Cinta (DMC) aku lagi tidak tahu menahu.
pertama kali lihat di makmal, En. R sedang menonton DMC di Youtube dengan penuh khusyuk.
masa tu tak tertarik langsung.
tetapi kali kedua aku menjadi sangat nak tengok bila ada status kawan di Facebook tentang kes sumpah dalam DMC. aku tengok dan sangat terkesan.
habis 8 bahagian DMC aku hayati.
cuma yang menjadi persoalan, adakah halal hasil copet yang telah dikembalikan?
hehe. anda faham?
tak faham, anda kena tengok!
[klik sini]

p/s: sangat menarik bila, Allah menjaga aib kita daripada diketahui orang lain meskipun kita masih belum bertaubat. malahan Allah tambah rezeki pada Shamsul setelah dia bertaubat setaubatnya. oh.. Allah Maha Adil. manusia pula sibuk dedah aib orang!


Tiada ulasan: