Ahad, September 07, 2008

taxon?? amazing subject

hibiscus rosa-sinensis

subhanallah.. i dunno y..
but after most subject that i take in my course..
this is the best subject..
taxonomy of plant...
maybe becoz of the lecturer..
and maybe becoz my future is there...
helianthus sp.
anda tau tak taksonomi tu apa?
pernah terasa nak tau tak apa takson tu?
dulu aku ingat subjek ni macam tak penting... 
rupanya sangkaan aku salah...
taksonomi adalah satu bidang yang tak popular di malaysia.
tetapi hakikat sebenar, ia amat diperlukan.
bayangkan malaysia yang amat kaya biodiversiti nya, 
hanya beberapa orang sahaja yang mengkajinya.
sedih sungguh. kalau nak dibanding dengan negara lain,
kita boleh dikatakan tewas.
dalam islam, pun allah menyuruh kita melihat dan mengenal ciptaanNYA..
tapi kita tak begitu. dan kita banyak fikir yang remeh dan membazir masa..
aku rasa aku akan menceburi kerjaya ni..
untuk mengenal segala ciptaan allah di muka bumiNya.
doakan aku...

Tiada ulasan: