Selasa, September 23, 2008

apabila langit terbuka

“sesungguhnya hari keputusan adalah suatu waktu yang ditetapkan(17) iaitu hari (yang pada waktu itu) ditiup sangkakala lalu kamu datang berkelompok2(18) dan dibukalah langit, maka terdapatlah beberapa pintu(19) dan dijalankanlah gunung2 maka menjadi fatamorganalah ia (20)” QS78:17-20, pustaka antara

Subhanaallah... pabila baca ayat di atas...
Aku teingat petanda kiamat ini...
Terasa amat takut dan menggigil tubuhku...
Apakah aku bersedia menanti kiamat ini??
Apakah aku sanggup terima tsunami seperti acheh...
Ayat 19, jika langit terbuka?? Bayangkan kini, manusia merungut dan bimbang lapisan ozon menipis...
Ini langit !! langit dibuka?? Apa maknanya??
Awan tiada.. lapisan langit tiada... ekzosfera, mesosfera, troposfera..
Bagaimana kapal terbang hendak meneruskan perjalanannnya??
Bagaimana ion2 dan gelombang bunyi boleh dipantul dan disebar ke seluruh alam jika ini tiada??
Apakah kita mampu tahan sinar x, gamma, UV dan infra merah dari matahari terus kebumi??
Sedangkan ozon yang menipis meningkatka suhu bumi, inikan pula langit terbuka??
Apakah kita mampu terus hidup???
Subhanallah.. maha suci allah..
Aku masih kerdil ya allah... ampunilah dosaku..
Kuatkan jiwaku untuk aku berjihad di jalanmu.. untuk dakwah dijalanMU...


[masjid hasanah, 18/9/08, 10.30mlm, selepas terawih bersama akhi husaini]

Tiada ulasan: