Ahad, September 21, 2008

serba tak kena dengan 21 ramadhan

"dalam 10 malam terakhir ramadhan, ada malam lailatul qadr... aku ada dengar, pada malam ganjil.."

hari ni 21 ramadhan.. aku terlupa buat witir..
aku takut aku terlepas lailatul qadr..
pagi, selepas subuh aku berjaya tak tidur..
aku sibuk reka dan hias kad raya buatan sendiri..
hampir 5 jam aku bazir masa kat situ..
semuanya dah siap..
aku keluar dan survey harga fotostat untuk 100 kad raya..
sempat jap pegi warta dan cuci gambar (kad raya yang aku edit)
bila nak keluar warta jalan sesak..
hmm.. pandai la mengelat. naik motorkan..
pegi jap gunting rambut..
lagi 10 minit azan..
agak ngantuk mata aku...
aku dengar dentuman guruh.. ya allah..
camne nak balik..?? hujan da turun..
aku bergegas pegi surau..
selamat sempat.. solat dan baca quran..
tidur kejap.. masih tak berhenti hujan..
bila dah berenti aku pegi hampir 10 siber kafe untuk print kad raya aku..
tapi semua siber kafe takleh baca page maker !!
sabar jela aku..
balik umah.. umi cakap nak keluar pegi warta..
punya la aku tunggu.. tgk tv.. bosannya..
hampir sejam aku kebosanan.. syukur..
dah azan.. solat dan quran...
kalo aku baca quran ni dari awal kan bagus...
tapi semangat aku belajar hilang.. entah.. cam malas !!
bila naik motor dengan umi, aku masih 'bad mood' dengan kad raya ni..
pastu waktu gunting rambut pun orang tu salah potong !!
menghabiskan minyak aku..
dahla minyak mahal..
aku seluk beg.. oh ada matsurat..
dah lama aku tak amalkan.. astaghfirullah..
mungkin ni sebab aku tak selesa hari ni..
aku banyak lupa untuk bertasbih kepada allah..
allahuakbar..

[bazar ramadhan seksyen 16, 6.40 petang, 21 oktober 2008]

Tiada ulasan: