Khamis, Mei 17, 2012

tahan nafsumu

menarik rancangan Tanyalah Ustaz oleh Ust Rohidzir Rais dengan tajuk sensitif. "nafsu seks di usia remaja."
siaran rakaman bermula Rabu (16 Mei) dan pagi tadi Khamis. pasti anda juga dengar akan gejala remaja kini yang semakin terdedah dengan bahana promosi seks Barat.


1. ramai di kalangan remaja yang melakukan onani untuk melepaskan hawa nafsu. ini terjadi apabila remaja ini terdedah dengan video lucah. ini akan mempengaruhi mereka, terutama akan menyebabkan keletihan. daya tumpuan untuk belajar akan terencat. setiap pandangannya, akan memandang dan membayangkan perkara yang tidak baik. akibatnya, sukar untuk ingat dan khusyuk dalam solat kepada Allah.


2. ustaz juga menyarankan agar remaja ini, apabila datang nafsu seks ini, hindarkan daripada pergi ke bilik air atau bilik tidur. ini kerana apabila bersendirian, nafsu itu akan bermaharajalela, dan akibatnya akan menyebabkan terlanjur beronani.


bagi adik-adikku, jika anda sudah terjebak, ingatlah Allah itu bila-bila masa akan mencabut nyawa kita. ingatlah mati kita nanti akan sia-sia, jika kita mati dalam melakukan dosa. "neraka selama-lamanya, dik". meskipun payah untuk hilangkan ketagihan itu, ingatlah Allah sangat cinta dan sayang kepada kita yang sentiasa bertaubat dan memohon ampun kepadaNya. sesungguhnya melawan nafsu seks ini sangat besar ganjaran pahala di sisi Allah.


tentang gay, jika adik merasa adik suka lelaki, adik silap. itu bukan fitrah kita. kita mencintai sesama kita adalah kerana Allah dan bukan kerana nafsu. hubungan gay adalah berdosa besar dan takutlah Allah. Allah itu Pencipta kita, Dia tahu apa yang baik dan buruk untuk kita. Sesungguhnya Allah itu ada bersama kita, berusahalah kita berubah menjadi insan yang baik dan soleh. Kita bersahabat dan sayang menyayangi adalah kerana Allah. jangan kita terjebak dengan seks songsang ini.

Tiada ulasan: