Isnin, November 14, 2011

Gempur ReVive UPM

semalam aku telah pergi ke Universiti Putra Malaysia di Kolej Keenam untuk menyaksikan penganjuran Gempur ReVive untuk ReVive Challenge. 

aku datang seawal 8.45 pagi dan majlis telah dimulakan dengan forum mengenai kepentingan air dan minuman isotonik untuk tubuh badan. panelis mereka bukan calang-calang orang iaitu pensyarah sains makanan dan atlet pemanah Malaysia (kalau tak salah Aziera). 
forum

forum dalam bahasa inggeris ini sangat menekankan tentang kepentingan minum air mineral berbanding air minuman Reverse Osmosis. di samping itu, air isotonik adalah terbaik untuk mengembalikan tenaga kepada mereka yang aktif bersukan (bertani dan lain-lain). namun, diingatkan kepada mereka yang tidak aktif, tidak perlu minum isotonik. persoalan lain yang ditimbulkan ialah kelebihan ReVive berbanding jenama isotonik lain. pensyarah ini telah memberitahu ReVive mengandungi Vitamin C dan D untuk diri kita. ini tidak kepada jenama lain.

senaman regangan

taklimat

kawan se UKM

tag kumpulan
aku yang baru pulih untuk berjalan seperti biasa tidak mampu lagi untuk menyertai pertandingan gempur ReVive ini. meskipun hadiah yang menarik RM500 untuk pemenang berkumpulan, namun, aku lebih rela menjaga kaki ku ini. senaman ringan telah dimulakan dan taklimat untuk Gempur ReVive telah dilaksanakan sekitar jam 10 pagi dengan suasana terik pagi. acara yang pertama ialah berjalan menggunakan batu bata sehingga ke garisan penamat, mencari tin ReVive tertulis nombor kumpulan, perang belon dan memanjat dinding (wall climbing). aku hanya sempat memerhatikan sehingga pencarian tin ReVive. siapalah yang agaknya menang?

aku tidak sabar menunggu penganjuran Revive Rev-erse challenge anjuran UKM pada 19 November (Sabtu ini). terbuka kepada umum di Stadium UKM. hadiah nya lebih lumayan untuk individu yang menang. dengan tema penganjuran adalah loving nature (green)..... nak daftar? jom ajak kawan-kawan lain. hubungi saya 0122517488.

LAKARANMUSIMBUNGA
p/s: terima kasih kerana sudi membalas pos ini. semoga kita diberkati Allah

Tiada ulasan: