Selasa, April 26, 2011

ingatan buat diriku ep.4


episod 1 - permulaan {klik sini}
episod 2 - perjalanan {klik sini}
episod 3 - sesaat ini {klik sini}

episod 4 - angkat

aku nampak kelibat lelaki datang menghampiriku.
"adik boleh bangun tak dik?"
"tak boleh gerak kaki abg.." sambil aku menangis.
tangisan yang tak dapat aku zahirkan mengapa.......
"adik jangan gerak ye dik, apa minta bantuan"
topi keledar aku dibuka, dan abg itu letakkan bantal pada kepala aku.
bantal? aku tak pasti, tapi macam sesuatu seperti bantal.
aku terus menerus lafaz Allahuakbar.
aku cuba gerakkan kaki lagi.
masih tak boleh gerak walau sedikit.
"apakah aku lumpuh ya Allah?"

ada kereta menghampiriku. seorang kakak menghampiri aku.
"adik, yang mana sakit?"
"kaki tak boleh gerak kak" dengan payah aku cakap.
"akak hantar kamu ke hospital, tahan sikit ye, kami angkat kamu masuk kereta"
aku dapat lihat ada hampir 6 lelaki datang hampir kepadaku.
setiap mereka mengambil posisi untuk mengangkatku.

tatkala mereka mengangkat aku, Allah.................
sakit yang teramat...
menjerit menahan kesakitan yang teramat.
dalam kereta, alhamdulillah, tetapi kesakitan diangkat masih terasa.
masih terus aku cuba ingat Allah.
aku tidak mahu putus ingat Tuhan.
"berat juga adik ni" aku terdengar seorang abg berkata semasa aku diangkat.
aku akui, malah aku kesal aku berat sebegini.
merasa serba salah menyusahkan orang lain.

"adik nak pergi hospital mana dik? hospital kajang atau serdang?"
aku tak boleh berfikir panjang.
"hospital kajang, kak"
aku masih mengerang kesakitan semasa suami akak ini mulai memandu.
"adik tahan ye dik"
"akak doktor kat Hospital Kuala Lumpur, kebetulan hantar anak akak pergi sekolah tadi"
"adik belajar ke atau kerja?"
dalam menahan kesakitan, aku cuba menjawab soalan akak itu.
aku bersyukur ada akak ni yang sudi bawa aku ke hospital.

bersambung....{klik ep5}

Tiada ulasan: