Selasa, April 26, 2011

ingatan buat diriku ep.2

episod 1 {klik sini}

kembali semula ke makmal palinologi dengan muka tidak selesa.
berjumpa dengan Dr. Noraini sebentar untuk bertanyakan tentang projek geran.
namun, Dr. kata esok akan dibincangkan dengan Dr. Jalifah, aku kena ada esok.
Dr. Noraini ajak makan bersama tetapi jam 12.30 tengahari.
Dr. memahami, aku segera keluar dari pintu UKM untuk mengambil umi daripada sekolah.

motor kesayangan aku yang bernombor plat WPS 2547 seperti biasa.
aku memandu dengan normal 60 km/jam di jalan yang lurus ke Surau Jubli Perak Seksyen 4.
umi seperti biasa menungguku di bilik guru bersama Ustazah Salmah dan Ustazah Faridah.
dan aku yang sentiasa bawa 2 topi keledar menanti di depan pintu bilik guru dengan wajah senyum, namun sedikit letih.

terus memandu pulang ke Seksyen 7.
seperti biasa soalanku kepada umi.
"umi nak beli makanan kat mana?"
Umi sentiasa bertanya "nak balik cepat ke makmal ke?"
aku mengiyakan, aku mahu segera ke makmal.
umi mengajak makan sekali, tetapi entah kenapa aku kurang berselera.
aku menolak permintaan umi untuk makan bersama di Restoran Urat Keting, di seksyen 7.
umi hanya tapau makanan untuk di makan di rumah.
inilah rutin harianku dan umi. kadangkala kami makan tengahari bersama, kadangkala tidak bersama.
terus aku menghantar umi ke kawasan perumahan flat aku.
selepas bersalam cium tangan, aku terus ke UKM.

entah kenapa masih berasa kurang selesa.
jalan agak lengang, hanya aku seorang di atas jalan yang lurus.
merasakan ganjil juga, tetapi hati terus merasa tak sedap.
menghampiri simpang nak ke seksyen 3, maka terjadilah sesuatu....

bersambung... {klik sini ep3}

Tiada ulasan: