Khamis, April 15, 2010

koleksi facebook 3


koleksi facebook 3

1. bangga dengan kata2 Wan Muhammad Syafiq. sebab aku orang Bangi! ~ " jangan datang bangi kalau nak buat maksiat..kami nak exam..jgn kotorkan tmpat kami"

2. Azah Tiffani mengungkap kata kepada lelaki yang gatal ~ "Sorong Papan tertarik Besi, Turun kelaut tertangkap buntal, Sebelum berkahwin setia berjanji, Kenapa dah kawin masih menggatal..."

3. akhi Wasif Wan menulis di wall ~ "Bercakap benar di dalam sebuah negara yang penuh dengan kezaliman dan penindasan ialah satu jihad. Bercakap benar dalam sebuah negara kuku besi adalah langkah revolusi.-Hishamuddin Rais"

4. tatkala mentari nian melabuh. hujan renyai-renyai meluruh. sang pelangi menampak tubuh. petanda hari semakin lusuh. menanti bulan datang menyuluh.

5. naik semangat bila baca wall Adeqasyah Azfar ~ "Hela nafas.... Mencari ketenangan, agar datang kefahaman, sampai datang keinginan, menjawab peperiksaan dengan keyakinan... wuuu. :-) [FOKUS!]"

6. dinasihati oleh akh Muhammad Hussaini Khairudin "Berzikirlah, sebanyak yang kau mampu. Agar kemenangan jadi milikmu"

7. Noraini Mn ~ jika saya seorang lelaki yang 'gagah perkasa', saya tidak akan membiarkan kaum wanita yang lemah berdiri sedangkan saya duduk dgn senang dalam kenderaan awam....hmm [via Celcom SMS

8. Nurul Izzati Izyan menasihati aku ~ "sangat terkesan dengan petikan ayt2 Allah y bermksud " wahai org2 y beriman! mgapakah kamu mengatakan apa y tdk kamu kerjakan, sgtlah dibenci di cc Allah jika kamu mengatakn apa2 y tidak kamu kerjakan" (61:2-3) MashaAllah..Astagfirullah..berhati2lah dlm berkata2..ssungguhnya Allah akan uji stiap apa y kta perkatakan♥"

9. ke SERI SEMI ABIM. tak pernah melihat keadaan yang sangat ceria antara murid dan cikgu. hubungan yang sangat rapat dan guru yang bermesra dengan ibubapa murid. ditawar juga jadi cikgu realif (betul ke ejaan?). ~ "maaf, tak termampu saya."

10. Muhammad Aliya Imaduddin berkata" Orang yang beriman dan beramal sholeh, merekalah yang sebenarnya merasakan manisnya kehidupan dan kebahagiaan karena hatinya yang selalu tenang. Walaupun mungkin engkau melihat kehidupan mereka begitu sederhana, bahkan sangat kekurangan harta. Namun jika engkau melihat jauh, engkau akan mengetahui bahwa merekalah orang-orang yang paling berbahagia. "


terima kasih sahabat2

1 ulasan:

nurul hazirah muhammad berkata...

beatiful words..tersentuh bace..thank you form the bottom of my heart..thank you..