Ahad, April 11, 2010

koleksi shout facebook 1




koleksi shout facebook di wall aku sejak 2 april - 4 april 2010:


1. terkesima membaca wall akak Sahida Binti Abdul Wahid ~ "Jika kejahatan di balas kejahatan, maka itu adalah dendam. Jika kebaikan dibalas kebaikan itu adalah perkara biasa. Jika kebaikan dibalas kejahatan, itu adalah zalim. Tapi jika kejahatan dibalas kebaikan, itu adalah mulia dan terpuji."

2. betul2.. kalau kita marah2 masa masak, maka, makanan tu pun jadi tak berkat dan tak sedap. bila kita zikir, ada keberkatan bila makan. Subhanallah

3. terbanglah tinggi wahai diri, menggapai awan yang memutih, meredah deruan angin lalu, sambil meng'agung' yang Maha Tinggi.

4. terima kasih Appleboy Lemon ~ "Xsume y kte nk kte dpt....sbb ada y mcatur utk kte...Pencatur Y Maha Mengetahui apa y tbaik buat kte...maka bruntunglah klu kte bsyukur dgn apa y ada...hikmahnya pasti tsingkap jua.."

5. pinjam kata abg Awang Armadajaya Pengiran Mahmud "in remembering that death is near, we will reaffirm our connections to the Supreme Lord that we are His servants and that He is Lord so we must obey Him....."

6. nama itu suatu doa untuk kita. gelaran untuk nama kita juga adalah doa untuk kita. jika nama kita dipermainkan, atau digelarkan untuk gurauan, itu pun doa. elakkan gelaran yang tidak baik ~ contoh: nama asal Syafiq, orang panggil 'apek' atau 'senget'.

7. biar bumi terbelah dua, asal hati terikat dengan DIA.

8. berperasaan seperti Mohd Safarudin Jhinku ~" tak suka debat...bilamana seseorang hanya mempertahankan hujahnya untuk kepentingan peribadi..sedangkan kebenaran itu di ketepikan...kebenaran tetap kebenaran...yang benar sering kecundang...sungguh tidak adil !!!..."

9. Awang Armadajaya Pengiran Mahmud in remembering that death is near, we will reaffirm our connections to the Supreme Lord that we are His servants and that He is Lord so we must obey Him.....

10. Ya Allah syurga Mu sangat indah hingga tak terkapai pemikiran. tempat para nabi, Rasulullah, khulafa rasyidin dan ilmuwan Islam. apakah pengorbananku ini sudah cukup untuk bersama mereka? pasti TIDAK CUKUP, aku perlu lebih kuat lagi!!

11. hidup bukan untuk dunia semata2. hiduplah untuk berhibur di akhirat. berhibur yang abadi.

12. "berhiburlah" selagi boleh, sebelum maut memanggil mari. kerna maut itu tiba2 dan bila2. bukan dinanti dan bukan diminta.

terima kasih sahabat2...

Tiada ulasan: