Rabu, Februari 06, 2008

terperosok ke lembah teater

macam teruk je tajuk ni kan???
hehe.. takde papepun, cuma nak beritahu kalian semua, sejak masuk UKM ni ana da mulai terlibat dengan teater...
kenapa ye??
entahla.. almaklumla dulu seorang pemimpin,, tetiba lak jadi pelakon..
ish3.. saya tak pasti camne leh berlaku..
tapi ia bermula dengan....... (mengimbau kembali...)

minggu 3M (minggu mesra mahasiswa) aka orentasi UKM.. sekitar awal julai 2007..
aku sukarela terlibat sketsa malam seni berputik..
saja-saja.. orang kata tak salah mencuba bidang baru...
lagipun nak lari daripada kena masuk sukan.. hehe..
setelah 3M... aku ditarik masuk kelab teater rimba UKM.. secara tak langsung jadi artisukma (artis UKM).. huhu..maka bermula la perjalanan anak seni..
entah macammana timbul minat dan bakat aku ni...
seronokla pulak..
masa daftar KO k (kokurikulum) semua pilihan aku minat penuh,... cuma bangsawan dan kesenian yang lain.. tak semena2.. aku terambil teater bangsawan..
aduhai..
relapaksa..
tersebut la alkisah ni, automatik aku jadi ahli teater kolej...
aduhai.. seronok tapi berat..
bayangkan latihan sampai tgh malam.. balik sekitar 2 3 pagi!!
angin aku!!
alhamdulillah aku bersyukur allah bimbing aku lagi..
tapi korang lebih baik jangan masuk kalo korang tak kuat..
sebab pergaulan dia.. teruk sikit.. aku faham dan cuba bataskan..
semoga allah beri hidayah padaku..

lakonan:

1. orang tua (aku) nak mendaftar masuk UKM.. -minggu 3M
2. jadi lelaki lembut (memang aku tobat..) taknak da.. - suaimesra kajai
3. orang kaya yang takbur (no skrip) -pesta konvokesyen
4. sahabat melayu zaman tun hussien onn - FESKEN 07
5. tun andak dalam bangsawan tun fatimah
6. lelaki yang beriman mencari kerja - OPKIM felda titi
7. .......