Rabu, Februari 06, 2008

andaiku mati tidak beriman

nauzubillahiminzalik..
minta dijauhi...

aku terkenang kembali peristiwa aku kemalangan..
ngeri sangat.. meskipun aku tak cedera teruk..
syukur alhamdulillah..
aku terfikir, andainya ketika itu aku naik motor dengan niat ke arah maksiat (nak tgk konsert) aku kemalangan??
apakah aku dalam keadaan keimanan??
allahuakbar.. aku taknak mati dalam keadaan sebegitu ya allah..

ajal maut ditangan tuhan.. aku baru terdetik,
andai niatku terpesong seketika.. dan ketika itu malaikat maut disebelah kita??
apakah amal kita selama ni berbaloi??
ya allah matikan kami dalam iman...
sejak peristiwa itu aku baru sedar... betapa hebatnya nikmat allah itu..
betulkan niat kita kemana kita tuju.. dengan niat kerana allah swt..

dan kalian semua, sama2 lah kita bertaqwa pada allah..
bandingkan amal kita dengan sahabat2 nabi..
bandingkan ilmu kita dengan ilmuwan2 islam..
bandingkan iman kita seperti para wali...
jom bertaqwa pada allah..
insaflah rakan2 ku..
mari mecari keredhaan allah..

semoga kita mati dalam keimanan kepada MU..

Tiada ulasan: