Rabu, Ogos 09, 2006

pilihanraya JPP

aku mendaftar dengan bayaran RM 10.
tak ramai yang daftar lagi...

malam tu pulak ada taklimat ttg pilihanraya..

perang poster tak meriah hari rabu..
aku tunggu orang letak dulu, n pagi tu ada la belambak poster kat speanjang jalan ke kuliah...
undilah khairul asyraf.. haha... femes dalam sekelip mata..
hari jumaat b4 malam pidato memang meriah la... digantung guna tali...

malam pidato JPP
- memang cuak la... da la prepare last2 minute, lepas habis je ujian Biologi, terus aku pegi berlatih...
- alhamdulillah la, sempat jugak berlatih n tulis apa yang patut dicakap...
- huhu... aku lepas solat maghrib terus pegi DSg, dengan pakai baju melayu warna biji kundang..
- ramai gak calon da sampai.. fuh, lega, takde la cuak sangat tgk diorang..
- masa da tiba, tunggu punya tunggu, akhirnya alhamdulillah aku dapat giliran tgh2... kiranye time kemuncak la... ramai giler orang..


teks ucapan:
aku mulakan dengan pantun:

---- tak ingatla...---

tapi rangkap last ialah..
diharap semua ambil perhatian.


ada aku meleter pasal diri aku sering disalah sebut...
meleret cite sampai ada orang kata muka aku macam shah rukh khan.. haha
pastu cakap aku dari bangi... ramai sorak.. cewah.. ingat kelantan je.. keh3..
tetiba ada gangguan MC... cakap masa dah tamat..
geram tul...
oh ye.. lupa lak... aku tak bentang mana2 manifesto..
kenapa ??
buat pe ?? kalo aku tak tunai janji aku jugak dosa... kan >??
tapi tema atau hasrat aku nak terapkan nilai budi bahasa dalam diri semua masyarakat..
alhamdulillah semua suka.. tapi...
aku tak sempat cakap masa .... *****

& diakhiri dengan lagu kris dayanti ( serangkap je):
"pilihlah aku jadi JPP, jadi pilihlah aku"
tu jela... hahaha... ni idea rahmat la ni...

Tiada ulasan: