Jumaat, Ogos 04, 2006

kerja selepas spm...

lepas spm aku relax sekejap...
then, aku takleh duduk diam, aku try isi borang kerja, tanya kedai ke kedai...
aku kalo leh nak kedai buku... best sikit... macam syarikat grand2 ( KFC, McD, or pasaraya) tak minat sangatla...

sementara nak tunggu keje masuk...
hujung bulan disember, aku tolong cikgu leong, musa, n kang untuk jaga koperasi sekolah...
best gak... tgk gelagat budak baru form 1, n dapat la sikit upah, RM 10 sehari..

pastu aku dapat tawaran daripada c. zaharah, untuk keje kat cyber cafe ( SILVERNET) kat seksyen 15.. aku setuju je, da keje susah dapat, aku keje la dulu...
agak penat, meskipun nampak senang... aku terpaksa layan gelagat orang, nak kena jaga kebersihan, scan virus... tak de mende yang senang kat dunia ni... meskipun penat, aku dapat gaji tiap minggu RM 80.. fuh, bestnye pagang duit sendiri...

tup tup, da 3 bulan keje... sedih nak berhenti, sebab cikgu baik ngan aku, n seronok la keje kat situ... aku tepaksa berenti sebab nak prepare untuk masuk u n test kereta... abg Zairin ganti aku.. setelah abg Harez, abg Gul berenti kini aku lak... tinggal abg Mawi, abg Mamat, n Nabil..
bye semua....

Tiada ulasan: