Jumaat, Oktober 14, 2011

Big Bad Wolf BookSale

yesterday evening after physiotherapy, I'm at BookSale Big Bad Wolf in MAEPS Serdang. really suprised with the quality book with a cheapest price. - I buy 5 encyclopedia for only RM 100?

punyalah mencabar aku hendak menuju ke dewan utama jualan buku ni. aku yang memandu kereta seorang diri terpaksa parkir di tempat orang normal yang tidak bertongkat. aku sudah beritahu kepada sukarelawan yang bertugas, "saya OKU", dia dengan muka biasa tunjuk arah ke bawah. aku akur dan parkir biasa. berjalan kaki ke sukarelawan tadi. baru dia percaya aku ini, masih sakit kaki. dia tahan tram (macam bas), dengan pemandu tram yang baik dan selamba. 
 aku pun kelilingi lah bumi MAEPS yang besar. ternampak pokok Tongkat Ali yang semakin tinggi.

 masuk dewan, aku terasa sangat teruja! sangat murah dan menarik buku-bukunya. pada mulanya aku tak tahu nak bermula dari mana. aku tengok rata-rata orang di situ bawa kotak ke hulu ke hilir isi buku. wah, aku yang bertongkat ini bagaimana? tanya kaunter servis, alhamdulillah, aku yang memang merancang nak beli buku banyak, dibenarkan bubuh buku dalam 2 beg pikul yang aku bawa. aku pun ronda- ronda mencari buku yang bermanfaat untukku.




 akhirnya setelah 5 kali aku pusing-pusing dan 3 kali aku letak buku dalam kotak di tepi koridor dewan. aku pun duduk sejenak dan pilih semula buku yang telah kupilih tadi. daripada 15 buku, hanya 8 buku yang telah ku pilih. 5 buku ensiklopedia yang aku rasa sangat berinformasi dengan harga RM20 dan satu lagi harga RM40. puas hati. alhamdulillah, mula nak berjinak dengan buku bahasa inggeris.








2 ulasan:

hana syakira berkata...

wah...bestnyer....ada lg x?

sheshe berkata...

robe', maybe we can share our books! I am history lover!