Ahad, September 27, 2009

solat jumaat di capitol hill


aku singgah di 7-eleven.
ternampak akhbar, hmm... aku tak hairan pun.
mata aku terlihat sesuatu.
kenapa ada kopiah dan bangunan gah di amerika.
aku terus meluru rapat, disentuh akhbar.
baca petikan gambar, oh...
subhanallah. tergamam dan syukur aku.
cahaya islam di amerika.
solat jumaat di capitol hill - laman web promosi solat jumaat.

sedang aku tersenyum riang.
hatiku pedih pula.
melihat sangkaan buruk orang yang anti islam.
hmm.. klik sini.

solat jumaat di capitol hill

tak kisahlah apa diorang nak kata tentang islam.
kita teruskan usaha kita dalam berdakwah.
jika mereka terus tak puas hati, nak perang sekalipun.
aku sanggup berperang!!
kita berdoa lah untuk kebaikan umat islam di serata dunia.
amin..

3 ulasan:

muhammad arrabe' berkata...

di malaysia? jom buat kat dataran merdeka nak?

ProfHussaini berkata...

Amboi akhi..
Perlu ke buat semua tu?
Hehe

Semangat betul akh ku ini..

muhammad arrabe' berkata...

hehe... semangat la.. kalau kat negara kafir boleh buat kenapa kat msia tak leh buat.. hehe