Isnin, Januari 06, 2014

menjelang tahun baru 2014 bhg.1

berat hati untuk aku keluar rumah malam ni. tugasan aku untuk hari terakhir buat tahun ni masih belum selesai iaitu memulangkan buku perpustakaan (ada enam buah buku tentang palinologi). esok perpustakaan tutup dan aku malas nak tunggu hari Khamis. nekad!

aku tiba di perpustakaan selepas solat Isyak, sempat mencari buku bacaan motivasi. tajuknya The Flipside mengkisahkan tentang setiap halangan pasti ada peluang yang tersembunyi. buku karya Adam JJackson. Malam tahun baru dengan azam baru, aku pergi ke Forum Tahun Baru di Bangi Gateway sebab ada Aiman Azlan. balik awal sebab terdetik rasa hati macam tak sedap.

Heliza Helmi, dan panel Dato' Fadzilah Kamsah dan Aiman Azlan

di simpang tiga berdekatan dengan Restoran Belauk dan sekolah rendah, aku nak masuk ke kanan, malam agak suram, kelihatan motorsikal dengan lampu yang agak terang, aku agak dia di bonggol dan agak jauh, terus masuk simpang. semasa masuk simpang, baru ku perasan motor tu rupanya sangat dekat, aku cuba mengelak, namun, motor itu terlanggar pintu belakang kiri kereta aku. terberhenti di tepi jalan dan terkejut. hati berdoa laju agar penunggang itu tidak apa-apa. aku keluar dalam keadaan takut-takut. penunggang itu datang dengan gaya marah-marah. aku macam terpinga-pinga, aku terus ke motor dia. tengok keadaan motor dia dan tanya dia, "abg tak apa-apa ke?" dan aku minta maaf berkali-kali.

kelihatan tangan kiri beliau macam berdarah sikit dan tangan kanan nya paut tangan tu, seolah sakit. aku cemas. orang yang nampak kejadian itu, turut berada di situ. aku blur... sebab aku teringat masa aku jadi mangsa kemalangan dulu. kali ini aku pulak yang bersalah. terus aku tanya orang kat situ, apa patut aku buat, mereka cakap hantar kat klinik. motor tu letak kat depan Restoran Belauk. aku cakap dengan abg yang kena langgar tu baik-baik dan ajak dia naik kereta aku. aku nampak Hospital Kajang je, tapi banyak sangat bonggol, dia mengaduh sakit. aku bertambah cemas, terus aku ubah haluan ke Hospital Serdang.

Tiada ulasan: