Ahad, Januari 15, 2017

Set Bilik Tidur

"bilik macam kapal pecah, tak tahu nak buat macamana?"

Dalam bilik aku, pelbagai buku ada, sejak dari tahun 1995 sampai 2016. Umi kata buang jelah, lagipun takde sapa nak pakai dah.

Hmm.. aku tunduk akur. Sayang rasanya. Kalau aku ada bilik lagi satu ataupun rumah sendiri, memang aku khususkan untuk buku lama aku ni.

Aku bukannya apa, aku akan jadi insaf bila tengok tulisan aku masa kecil. Bagaimana aku belajar dan berubah. Terkenang balik guru yang mengajarku.

Tapi masa mencemburui aku. Aku akan bertukar status bulan 3 ni, nak taknak kena jugak buang mana yang tak penting.
Lagi lagi sempena raya cina, banyak promosi perabot. Perabot dalam bilik dah lebih 10 tahun, asyik berpindah, dari rumah lain, dari bilik umi, dari rumah orang, orang bagi.

Hari ni aku berjalan ke pkns, ada rm1599 set bilik tidur: katil, almari, meja solek, meja kecil. Tilam lain harga.
Berjalan di seri bangi, Ada rm1299 sama juga set dia, cuma almari dia macam lagi besar.

Nak pilih tilam ni lagi satu masalah. Vono atau biasa je. Yang biasa paling murah rm550. Vono paling murah rm1500. Hmm... Tilam vono memang bagus untuk tulang belakang. Tapi fikir balik, adakah bagus untuk aku bangun pagi? Atau lena sokmo...

Jadi... Aku pun buat keputusan. Kalau boleh satu rumah nak tukar. Harap sangat dapat but full cabinet di dapur dan stor. Banyak sangat ruang atas yang boleh dimanfaatkan. Kalau pandai cara, stor boleh jadi bilik ketiga untuk tetamu.

Moga Allah buka jalan rezeki. Insyaallah.

2 ulasan:

meema faatimahbag berkata...

semoga allah bukakan jalan, insyaallah,

Tahniah untuk status yang bakal bertukar, :)

التميز المثالي للخدمات المنزلية berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pentadbir blog.