Jumaat, Oktober 22, 2010

anak kecil berlari


komentar di facebook.com:


ketika solat isyak, anak seorang hamba Allah, perempuan berasa pelik dengan orang yang berdiri tegak tanpa pergerakan. dia tengok daripada tepi, dan kemudian berjalan2 sepanjang barisan saf, sambil tengok setiap orang. sampai pada bapanya, dia peluk kaki ayahnya.

pada pandangan sahabat2, adakah cara kita nak elak kanak2 kecil menggangu solat kita. dalam pada masa yang sama, kita nak galakkan dari kecil mereka ke surau/ masjid.

1. aku terfikirkan, nurseri di masjid. kita upah wanita haid untuk menjaga anak2.
2. selain tu, buat bilik permainan mini terutama yang gelongsor dalam masjid. dan ada yang menjaga bilik tu.


2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

mungkin dgn cara suruh dorg ikut solat mcm mana org dewasa buat.. jadi mrk bukan hanya sekadar penonton

Ahmad Tajuddin Abdullah berkata...

bagi ana,biar je suasana itu berlansung seperti itu...bukan x nak khusyuk tapi xa mahu menjadikan suasana itu sebagai permasalahan dan alasan...

biar diaorg merasa "kehidupan" di masjid yang xde kat luar masjid...