Khamis, Disember 06, 2007

majlis santapan diraja 2


tunggu....hari ni saya nak cerita satu berita..
sepatutnya saya cerita tentang pengalaman di u dulu..
tapi saya langkau cerita k..
sepanjang berada di UKM di kolej rahim kajai..
banyak aktiviti dah saya sertai..tapi yang paling hangat dan gempak, yang nila..
majlis santapan diraja..
tajuk pun dah gempak kan..
soram pun ada..saya jadi urusetia je..
yang nak diceritakan nya, majlis bakal dihadiri oleh canselor ukm, sultan negeri sembilan.
pastu ramai orang kenamaan, dan menteri2 bakal datang..najib pun ada..

aduhai... munasabah ke ni ??
selalu saya urus majlis taraf pengarah2 je..
ini terus tahap raja..
alhamdulillah sekurang-kurangnya ada pengalaman.
yang saya terkejut beruk, dana yang kami dapat hampir 3 juta..
wow... belom tengok duit lagi..apapepun keje kena ikhlas..
jangan tengok duit je..
yang pasti saksikan lah muka saya kalau ada di RTM 1..
sabtu ni jam 8.45 malam..di DECTAR UKM.
doakan kejayaan saya, sebagai penyambut tetamu..

kembali semula untuk sesi tambahan...
tau tak pengalamn pahit jugakla masa jadi penyambut tetamu...
ada sorang menteri ni..
aku tanya dia mana meja dia (nak tunjuk la tempat duduk dia)
masa tu aku tanya dengan penuh sopanla..
bodyguard dia perli aku.. tak kenla ke dia ni sapa??
huhu.. aku da cuak masa tu..
dia cakapla vvip.. mau tak kecut perut..
aku pura2 tau dan minta maaf..
aku belari kat depan tanya urusetia..
rupanya tu menteri pembangunan luar bandar (pak aziz.)
patutla ramai salam ngan dia.. huhu..
malunye..
sesampai je beliau di hadapan.. aku salam dan minta maaf sebab tak kenal.. tapi dia baik.. dia memaafkan..
isteri dia pun baik.. muda lak tu.. dia maafkan..
pengajarannya disini....
urusetia hendaklah maklumkan semua yang hadir temasuk vip...
sebab penyambut tetamu mana kenal vip yang hadir..
lagi satu... ketahuilah menteri2 (orang2 besar) kita.. pengetahuan am.. huhu...
politik2...

7 ulasan:

Nor Farhana Bt Nordin berkata...

owhhh.......
tahniah...
baguslah... tak sangka yer....
huhuu... ntah speechless...
semoge menjadi penyambut tetamu yang smart.. hehhehehe...
ye pak janggut.....
t amik lah gambar... nak tgk persalinan ape hang pakai

Qai berkata...

Assalamualaikum..

Tahniah Atas Kejayaan Majlis Santapan Diraja 2 Haritu.. Semoga Dapat Menjalankan Kehidupan Di Kampus UKM Dan Menuntut Seberapa Banyak Ilmu Dalam Masa Pengajian Di Sini.

Abdul Qaiyum Borhan
http://qaiyum.net

arrabe' berkata...

oh.. terima kasih nana...
kenapa tak boleh bercakap ??
mesti sebab dulu aku asik jadi ketua.. haha..
sekang jadi orang bawahan ?
hehe.. kadang orang atas kena jadi orang atas kadang kena rasa juga jadi orang bawah..
baru leh latih jadi pemimpin yang baik.. betui tak abg qai ??
hehe..
oh, ye.. my pic waktu santapan diraja ada di fs.. batik percuma.. nanti ana update kat sini.. tk

arrabe' berkata...

waalaikumussalam abg qai..
terima kasih..
orang kata berjaya, tapi bagi krew urusetia taula betapa teruknye majlis tu..
tapi yang pasti ia satu pengalaman yang amat bernilai dalam hidup..
jumpa najib, artis, sultan..
subhanallah..

Nor Farhana Bt Nordin berkata...

assalamualaikum....

hehehe... takdalah begitu...
semakin aktif enta ye arrabe'
tu yang ana speechless 2...

tulah bila kita diberi peluang akan sesuatu...
kita kena kembali kepada Allah...
dengan cara? bersyukur....

hehehe... tahniah again yer...

cahaya berkata...

robe'...
bkn negeri sembilan Yang Dipertuan Besar ke..
mane de sultan..
=)
neway, tahniah..
makin hebat robe skang ye..
bgus2..

arrabe' berkata...

syukran nana mengingatkan..
hehe.. bersyukur pada allah...

thanks cahaya..
takde sultan eh??
ala pangkat raja gak kan.. keh3..
yang dipetuan besar.. maaf2..
tak hebat, tapi pengalamn tu yang hebat..
seronok jadi penyambut tetamu...