Sabtu, Februari 06, 2016

Baju lama

Alahai.... Akhirnya ada juga orang tanya aku "ko ni takde baju lain ke?, asyik baju lama (baju free semasa program dalam ukm).

Aku sedar perkara ni, tapi aku tak sangka orang ambil kisah.. Bila kawan tu tanya macam ni, aku rasa mesti ada yang nak tanya benda sama.. Cuma mungkin mereka tak berani nak bertanya..

Bagaimana harus aku jawab?

1. Semua baju yang hampir 6tahun atau kurang usianya masih muat. Saiz yang aku beli atau dapat free memang sengaja aku beli saiz besar. Sampai sekarang aku masih boleh pakai. Warnanya pun tak lusuh. Malahan berlengan panjang. Aku suka pakai baju dengan lengan panjang.

2. Ada baju ini yang aku buat sendiri atau dibuat atas perbincangan persatuan. Aku amat hargai kenangan buat baju bersama rakan-rakan.

3. Baju ni ada logo ukm. Aku bangga aku dari ukm. Orang akan ingat aku masih pelajar ukm.

4. Aku tak pernah beli baju baru atau tshirt. Yang selalu pilihkan mak aku. Kebergantungan aku hanya kepada Allah dan mak aku. Mak aku pengkritik fesyen aku. Meskipun aku tak lah berfesyen, tapi beliau yang membentuk diri aku.

Melihat trend semasa.melihat gaya kawan aku. Penampilan mereka agak segak dan hensem. Aku kelihatan lelaki kampung.. Ahaks... Lelaki yang nerd. Tapi aku selesa sebab mak aku selesa aku begini.

Tak dinafikan kadang rasa nak juga berketrampilan. Tetapi aku rasa belum masanya. Insyaallah sampai masa aku akan buat pembaharuan imej. Doakan.

1 ulasan:

Dewi Aja berkata...

Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
Jika ya, silahkan kunjungi website kami www.kumpulbagi.com atau www.facebook.com/kumpulbagi/ untuk info selengkapnya.

Di sana anda bisa dengan bebas share dan mendowload foto-foto, music, video, filem dll dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)