Ahad, Oktober 04, 2015

Setahun berlalu

Sudah setahun aku tak kemaskini blog ini. Alhamdulillah aku kembali, dengan kemudahan app blogger ni, ia sangat membantuku. Setahun berlalu dengan sangat cepat. Facebook pun aku tak sempat nak buat status sendiri, hanya mampu kongsi dan suka komen dan status orang lain. Hanya whatsapp tempat aku aktif berhubungan, namun, itupun dengan kawan yang menegurku, jika tidak aku tak sempat tegur sesiapa. Allahi rabbi.. Pengalaman kerja di wangsa maju pun sudah hampir setahun. Berkerja di tempat swasta memang sangat sibuk. Aku sudah masuk ke fasa kemuncak, di mana kemahiran, ketangkasan aku dinilai oleh bos aku. Malahan, aku perlu buktikan aku layak mendapat gaji yang setimpal. Tugasan pertama yang berat dan singkat ini amat meletihkan, aku terpaksa korbankan masa dengan keluarga dan sahabat handai. Janjiku dengan pensyarah di UKM pun tak mampu aku tunaikan. Rasa serba salah, tetapi aku perlu sesuaikan diri secepat mungkin. Hari sabtu ahad ini barulah aku ziarah kedai abuya aku. Hampir sebulan juga aku tak duduk di sini menolong kemaskini fail dan stok. Kasihan melihat ayahku buat kerja mengurus kedai. Kewangan kedai pun makin kurang memuaskan. Melihat sahabat handai berkumpul semula dan bertanya khabar di whatsapp dan facebook sangat mengujakan. Ada sudah punyai anak dan isteri. Alhamdulillah. Aku? Soalan lazim ni aku dah lali, hanya Allah akan tentukan jodohku. Persiapan diriku sebagai suami masih belum cukup. Aku rindukan zaman aku dalam bidang dakwah. Ukhuwah islami mengukuhkan iman di jiwa. Moga Allah berkati dan selamatkan diriku dan kita semua.

Tiada ulasan: