Jumaat, Disember 14, 2012

serius tak mampu layan

"serius, aku tak mampu layan semua"

terlalu banyak laman sosial aku sertai dan aku merasakan aku dah mula tak mampu nak kawal ke semuanya. bayangkan bila kita terlalu aktif dalam facebook (FB), aku seringkali malas untuk menulis blog, twitter pun turut terabai. bagaimana anda menguruskan semua ini?

aku ambil inisiatif malam ni, aku cuba nak perbaiki balik diri ini supaya lebih istiqamah untuk memanfaatkan laman-lama sosial yang aku sertai. dan aku perlu aktifkan blog ini setiap hari (aku rasa dah banyak kali aku berjanji sebegini). serius, aku sangat ingin menulis dalam blog. tetapi facebook jahat sangat. FB cuba memonopoli semua. malah, FB telah menjadi tempat aku menabur segala idea-idea secara pantas dan pendek. sehinggakan, buat apa nak tulis dalam blog?

insyaAllah, azam baru di bulan safar. huhu...facebook akan menjadi saluran utama untuk aku menabur segala idea-idea dan perkongsian ilmu secara ringkas dan padat. twitter akan menjadi tempat untuk aku membiasakan bercakap dalam bahasa inggeris. blog aku akan cuba setiap malam untuk mengulas setiap status FB dengan lebih baik. blog adalah penting, sebab ia umpama buku untuk aku melihat kembali di mana aku dulu, kini dan sekarang. insyaAllah aku perlu manfaatkan semua ini!

Tiada ulasan: