Isnin, Julai 07, 2008

MLM syariah??

HPA = herba penawar alwahida...
sebuah syarikat 100%muslim..
pusatnya di perlis.. alhamdulillah semua pekerja orang islam..
dan sentiasa berwuduk...
untuk dapat keberkatan.. ana difahamkan mereka akan solat duha untuk mohon rezki dari allah..
ana dulu tak kenal HPA ni apa..
ana mulai kenal bila ana jumpa sorang pakcik ni untuk berbekam..
pakcik ramly nama dia..
dia tgk tangan dan mata aku.. dia nampak sakit aku..
dia bagi ubat herba tuju angin..
sebab dalam badan aku banyak angin..
bila aku minum.. subhanallah aku rasa sesuatu..
angin asik nak keluar je..
aku cuba tahan kentut.. tapi pakcik tau, dan suruh aku lepas kan je..
aku agak seganla..
tapi memang dari situ aku yakin dengan dia dan alhamdulillah lepas bekam tu...
dia ajak ana jadi ahli hpa..
bayar rm30 (fail+buku katalog dan kad ahli).. sebab ana kalo boleh nak berguru ngan dia..
pastu dia ajak PBC (program bijak cemerlang) di nilai..
rm190 (temasuk penginapan+makanan+fail+ilmu)
program tu dia mengajar diagnos tangan dan pekenal ttg produk herba..
2hari 1 malam.. di situ juga ana dipekenal dengan MLMs - multi level marketing syariah..
dari sini dia berbeza dengan MLM yang lain..
kita di samping dapat duit tiap2 bulan hasil jualan..
kita juga boleh menimba ilmu perubatan dan banyak lagi..

alhamdulillah ana da 4 bulan sertai MLMs ni..
dan ana berusaha untuk jual produk HPA.. ana banyak belajar cara berniaga..
berurusan dengan orang..
berkomunikasi dengan baik...
dan syukur.. meskipun tak banyak dapat setiap bulan, tapi ana rasa seronok keje dengan HPA sebagai pengedar produk..
ana dapat RM50 setiap bulan + keuntungan jualan produk..
insyaallah kalo ana dapat ajak beberapa kawan ana boleh dapat banyak lagi duit..
tapi ana tak kisah sangat pasal duit..
sebab apa yang HPA tekankan, kita jihad dalam bidang peniagaan..
dan yang penting kita perlu sedar bahawa kita ada produk orang islam.. jadi kita membantu memperkenal ekonomi orang islam kepada masyarakat..
insyaallah..

2 ulasan:

Wanisa ibnu Roslee berkata...

~Anis An_Nafiesa~

“Hai orang-orang yang beriman ! Mahukah engkau aku tunjukkan kepada kamu suatu perniagaan yang dapat membebaskan kamu dari siksa yang pedih ? Iaitu kamu beriman kepada Allah dan RasulNYA dan berjuang di jalan Allah (kebaikan) dengan harta dan dirimu, itulah yang lebih baik untukmu sekiranya kamu mengetahui” (As-Saff: 10-11)

Abam Faiz berkata...

Salam rabe'! Ingat aku lagi? Faiz KMPh yg datang rombongan ngan PRD dulu. Kalau senang, lawat la blog aku
http://wiramelaka.blogspot.com