Rabu, Disember 21, 2011

Lai revert to Islam part 3

[hari ini penat sangat.... maaf sebab tangguh-tangguh cerita]

aku dengan pengalaman dan ilmu yang kurang, terasa amat berat untuk menggalas tanggungjawab ini.
namun, ganjarannya sangat besar di sisi Allah berdasarkan niat kita.
aku dengan segera meminta Pakcik Alif pergi ke PERKIM atau mana-mana masjid untuk diislamkan anaknya itu.
terputus hubunganku dengan mereka sebentar.
sedang aku berehat pada Ahad lepas menjelang senja, panggilan daripada Pakcik Alif menyatakan beliau dan anaknya di Bangi.
Surau Al-Falah di Seksyen 6 [atau fasa 1 atau seksyen 16], hampir Maghrib aku bergegas ke sana, tersalah surau dan rupanya surau ini tak pernah aku mampir selama hidup di Bangi. ish3..
setibanya di sana, kelihatan Pakcik Alif sedang berborak dengan seorang pakcik [mungkin menyatakan hasrat nak mengislamkan anaknya]
apabila dia nampak aku, terus dia panggil nama aku. segannya dia panggil aku, lantas aku dekat dan beliau memperkenal dengan Lai, anaknya.
terharu sangat apabila Pakcik melayan aku sebegitu baik, malah sempat lagi beliau meminta aku untuk mengislamkan Lai. tetapi masih ku tolak permintaan ikhlas Pakcik Alif.
maka bermulalah perjalanan hidup baru Lai setelah kami solat Maghrib berjemaah.

[mata memang tak tahan sangat ni... nanti part 4 saya cerita kenapa dia masuk Islam.]
part 4 di sini

Tiada ulasan: