Rabu, Februari 06, 2008

dengan tidak semena-mena.. aku kemalangan


syukur ke hadrat ilahi...
tanggal 16 januari..2008.. jam 710 pagi..
aku nak keluar UKM... di persimpangan 3 jalan keluar UKM..
kereta bertali arus bergerak..
camne aku nak melintas ni??
jarum jam tidak berhenti bergerak.. telefonku berdering...
aku yakin ni mesti umi suruh cepat ambil umi ke sekolah...
alhamdulillah ada kereta kancil ni nak masuk UKM.. dari jauh tunjuk signal..
tgk belakangnya, banyaknya kereta..
insyaallah sempat..
tapi yang peliknya, orang sebelah aku (naik moto) rileks je, tak macam nak melintas..
ah, peduli apa.. kereta takde..
mulut masih kumat kamit baca matsurat..
hampir saja mencecah garisan putus2..
dengan tidak semena2 ada kereta hon.. saya toleh kanan..
subhanaallah.. kereta wira..
bila pulak dia datang..
terkejut aku, aku cuma ingat aku makin press motor bagi laju..
ku bukakan mata.. aku terasa aku terbaring di tgh jalanraya...
tanganku terasa berat.. aku kuatkan juga..
ada beberapa orang menolongku..
adakah aku masih hidup?? tanganku? kakiku??
kepalaku bergegar.. dengan sedaya upaya.. aku berjaya bangkit..
alhamdulillah aku selamat.
...kupendekkan cerita...
memang salahku, syukur tak diminta ganti rugi cina yang langgar...
anggota badanku masih elok..
nayawaku masih ada..
alhamdulillah...
tapi pergelangan tangan kananku patah.. (tulang radius BHGN HUJUNG)
kena simen jugak..
baru kusedar betapa hebatnya nikmat nyawa..
kalo la aku meninggal disitu??
betapa peritnya kehilangan sementara fungsi tangan kanan..
syukur ini hanya sementara..
berhati2lah kalian.. jangan nyawa melarikan diri dari kita kelak...
syukur ya allah..
insaf ku kepada MU..

Tiada ulasan: